Eerste politiek café een succes

31 januari 2015

Eerste politiek café een succes

Foto: SP Enkhuizen

Er was veel belangstelling voor het politiek café dat de SP afgelopen woensdag 28 januari organiseerde in café De Slof in Enkhuizen. Het thema van dit eerste café was "Westerstraat of spookstraat?".

Als deskundigen waren te gast Nel de Jager, winkelstraatmanager van o.a. de Haarlemmerdijk in Amsterdam (enige tijd geleden verkozen tot "Leukste winkelstraat van Nederland") en Jorge van Vliet, regio adviseur van InRetail, de grootste brancheorganisatie van de non-food detailhandel.

Foto: SP - Margreet Keesman
Jorge van Vliet en Nel de Jager gaven hun visie op de problematiek

Het was druk in het café. Rond 75 burgers, ondernemers en politici waren op het thema afgekomen en er werd volop discussie gevoerd.

Een uitgebreider verslag van deze avond kunt in binnenkort op deze website vinden.

Wat duidelijk naar voren kwam was dat we allemaal hetzelfde willen. Of we nu burgers, ondernemers of politici in ons mooie Enkhuizen zijn: we willen allemaal een bruisende stad.

Foto: SP - Margreet Keesman
SP-Fractieleider Margreet Keesman verwelkomt de vele aanwezigen

Het thema van het volgende politiek café zal de rol van de Provinciale Staten zijn. Wat zijn hun taken, hoe komen ze aan hun geld, is het wellicht een overbodige bestuurslaag en wat doen ze eigenlijk voor ons als burgers? Een actueel onderwerp, omdat op 18 maart a.s. de verkiezingen voor de Provinciale Staten (en daarmee ook voor de Eerste Kamer) zijn.

Kom dus meepraten en luisteren op woensdag 25 februari om 20.00 uur in café De Slof, Westerstraat 28 Enkhuizen.