Werkgroep SP Drechterland

Drechterland vormt samen met de gemeenten Stede Broec en Enkhuizen de SP afdeling West-Friesland Oost.

Een aantal SP leden dat binnen de gemeente Drechterland woont maakt zich zorgen over het beleid van o.a. de gemeente. Harde bezuinigingen die de burger zullen treffen aan de ene kant en miljoenen verslindende projecten aan de andere kant.
Daarom is het initiatief genomen om als actieve groep ons in te spannen om een ander geluid te laten horen. Vóór een socialer beleid en tegen afbraak van voorzieningen.

De SP wil zichtbaar zijn in Drechterland. We zullen ons dan ook inspannen om een actieve rol te spelen binnen de gemeente in het algemeen en binnen de politiek in het bijzonder. Ons doel is het vormen van een actieve SP afdeling.

Recent zijn we gestart met het ophalen van handtekeningen tegen de bezuinigingen op de Sociale Werkplaatsen. We doen dit op de vrijdagmarkt in Hoogkarspel en bij het winkelcentrum. We zijn van plan om regelmatig daar te staan.

Verder organiseren we in oktober een eerste openbare bijeenkomst. Daar willen we in discussie gaan met leden, sympathisanten en andere belangstellenden over de bezuinigingen, over de N23 en over de actie voor een Dubbel Spoor tussen Enkhuizen en Hoorn. Ook zullen we het gemeentebestuur kritisch volgen, onder andere door deelname aan de Ronde Tafel Gesprekken.

Maar voor het opbouwen van een actieve SP afdeling zijn actieve leden nodig. Wij doen daarom een beroep op u. Bent u in staat, of bent u bereid zich voor de SP Drechterland in te zetten? Uw talent, ervaring en kennis is belangrijk.

Ook als u momenteel geen mogelijkheden ziet is het toch van belang om van u signalen te krijgen over wat de SP in Drechterland te doen staat. Wilt u nu al de handen uit de mouwen steken? Neem contact op met één van de hieronder genoemde actieve SP leden.

Contactadres werkgroep Drechterland:
Marcel Olierook