Werkbezoek WerkSaam

4 oktober 2015

Werkbezoek WerkSaam

Foto: SP - Margreet Keesman

Afgelopen woensdag 30 september waren de raadsfracties van de 7 Westfriese gemeenteraden uitgenodigd om een kijkje te komen nemen bij WerkSaam, de organisatie waar de Participatiewet (waaronder de bijstand) en de sociale werkplaats zijn ondergebracht.

Na een kopje koffie werden we rondgeleid langs de verschillende afdelingen waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of mensen die een beschutte werkplek nodig hebben verschillende werkzaamheden verrichten.

Het was goed om met eigen ogen te zien hoe dit nou allemaal werkt. En het was goed om ook wat mensen te kunnen spreken. Over het algemeen zijn zij blij met het werk wat ze doen. Hoewel er tijdens de presentatie en de rondleiding ook wel vragen zijn ontstaan. Naar de antwoorden hierop gaan we op zoek via de wethouder en via WerkSaam zelf.

En daarvoor komen we graag nog een keer langs...