Nieuws, april 2015

27 april 2015

Woongenot? Woningnood? Wachtlijsten? Huur te duur?

In het Politiek Café van woensdag 29 april kunt u meepraten, meeluisteren en meediscussiëren over de toestand op de huurmarkt. Uitgenodigd zijn SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut en Harry Draaisma, directeur van WelWonen uit Enkhuizen.Lees verder
27 april 2015

Afloop kwestie SP-D66-PvdA

Enige tijd geleden berichtten wij u over de beschuldigingen aan het adres van onze fractievoorzitter in de gemeenteraad van Enkhuizen, Margreet Keesman. Raadsleden Van Marle (D66) en Van Oostende (PvdA) meldden toen dat zij ‘via-via’ hadden vernomen dat zij voorkennis had opgedaan in een gesprek met de burgemeester naar aanleiding van de mogelijke aankoop van het leegstaande bankgebouw aan de Molenweg.

24 april 2015

Voor goede zorg en echte banen

Foto: FNV / FNV
16 april 2015

Monitoren SP Enkhuizen buurtbus 438 leidt tot inzet tweede buurtbus in spits

Sinds de start van de buurtbus heeft de SP Enkhuizen het op zich genomen om het reilen en zeilen van buurtbus 438 te monitoren. Al binnen een maand is het duidelijk, mede door onze actie en de publiciteit hieromheen, dat de buurtbus tekort capaciteit heeft. Een overwinning voor onze burgers die afhankelijk zijn van deze vorm van openbaar vervoer.

1 april 2015

SP onderzoekt functioneren buurtbus 438

In september en oktober 2014 heeft de SP een grote actie gevoerd voor behoud van buslijn 138 (Enkhuizen-Bovenkarspel-Andijk-Wervershoof). We brachten ruim 3500 handtekeningen naar Haarlem, maar het mocht niet baten: gedeputeerde Elisabeth Post (VVD) besloot een streep te zetten door de laatste reguliere buslijn in onze regio.Lees verder