Nieuwe Statenleden beëdigd in Haarlem

28 maart 2015

Nieuwe Statenleden beëdigd in Haarlem

Afgelopen donderdag 26 maart zijn in het Provinciehuis in Haarlem de nieuwe statenleden beëdigd. Commissaris van de Koning Johan Remkes nam de 55 vers-gekozen leden van Provinciale Staten van Noord-Holland de eed of de belofte af. Onder die ‘55’ zijn er zes van de SP, waaronder Wim Hoogervorst – voorzitter van onze afdeling.

Na een intensieve campagne in de provincie werd alle inzet van de SP’ers vorige week woensdag beloond met één zetel winst in de Provinciale Staten. Naast Remine Alberts (fractievoorzitter) en Marnix Bruggeman, zijn Geert Ritsema, Hans Bakker, Wim Hoogervorst en Anna de Groot in de provinciale volksvertegenwoordiging gekozen. Omdat Hans Bakker om persoonlijke redenen afziet van het innemen van zijn zetel, treedt Carlien Boelhouwer tot de fractie toe.

Meer over de beëdiging en de inhoud van de eerste officiële vergadering is te vinden op de site van SP-Noord-Holland.

Foto: Marnix Bruggeman

De nieuwe SP-fractie in de Provinciale Staten. Achterste rij vlnr Geert Ritsema, Wim Hoogervorst, Anna de Groot en Carlien Boelhouwer. Voorste rij: Remine Alberts en Marnix Bruggeman.

In onze afdeling moest de SP in de gemeente Drechterland iets inleveren, maar in Enkhuizen boekten we wederom winst. We zijn daar heel trots op, want Enkhuizen haalde zelfs provinciaal de hoogste SP-score. Alle reden om komende tijd meer energie te steken in Drechterland, en we gaan daar ook zeker op inzetten. Maar ook in Enkhuizen blijven we zichtbaar, om te laten zien dat de SP het verschil maakt en blijft maken. Op naar een 100% sociaal Westfriesland-Oost!