Nieuws, maart 2015

28 maart 2015

Verslag 3e Politiek Café - 25 maart 2015

We spraken deze avond over de situatie in het Midden Oosten en met name over de Islamitische Staat (IS). Te gast waren Harry van Bommel, tweede kamerlid en woordvoerder buitenland van de SP, en Younis Lutfula, tot voor kort Provinciaal Statenlid in Utrecht, afkomstig uit Kirkuk Irak en sinds 1 januari lid van de commissie Midden Oosten van de SP.

28 maart 2015

Nieuwe Statenleden beëdigd in Haarlem

Afgelopen donderdag 26 maart zijn in het Provinciehuis in Haarlem de nieuwe statenleden beëdigd. Commissaris van de Koning Johan Remkes nam de 55 vers-gekozen leden van Provinciale Staten van Noord-Holland de eed of de belofte af. Onder die ‘55’ zijn er zes van de SP, waaronder Wim Hoogervorst – voorzitter van onze afdeling.Lees verder
8 maart 2015

Campagnedag in de regio

Foto: Mieke Delleman
We hadden er een mooie dag voor uitgekozen: zonnetje, beetje wind … bijna lente!
Op zaterdag 7 maart trokken we met een ploegje SP’ers langs een aantal dorpen in onze regio, om de welbekende sponsjes uit te delen aan passanten en winkelende medeburgers.Lees verder
4 maart 2015

Ongefundeerde insinuaties van D66 en PvdA

Tijdens de raadsvergadering van dinsdag 3 maart j.l. werd door de heer Van Marle (D66) in het openbaar geïnsinueerd dat één of meerdere fracties al op de hoogte zouden zijn geweest van de onderhandelingen over de aankoop van het voormalige kantoor van de Rabobank aan de Molenweg voordat andere fracties geïnformeerd werden.
Deze fracties zouden, zo stelde de heer Van Marle, zelfs al tijdens de behandeling van de begroting voor 2015 van de voorgenomen aankoop op de hoogte zijn geweest.