Onze wethouder op bezoek in Schagen

16 november 2014

Onze wethouder op bezoek in Schagen

De onrust over de toekomst van de zorg neemt toe. Over ruim zes weken is het 1 januari 2015 en dan hebben de gemeenten in Nederland de verantwoordelijkheid voor belangrijke onderdelen van de zorg. Veel gemeenten hebben de zaak nog niet op orde – we konden dat lezen in de landelijke bladen.

Enkhuizen heeft een SP-wethouder die zich volop inzet om de overgang van zorgtaken van Rijk naar gemeente zo goed mogelijk te laten verlopen. Daarbij is het streven om het voor de mensen die zorg behoeven, nu en in de toekomst, zo goed mogelijk te krijgen (en houden). Dat kost heel veel energie en overleg, maar Marcel Olierook heeft goede hoop dat dat zoveel mogelijk gaat lukken.

Wim Hoogervorst in gesprek met o.a. Henk van Gerven

Door al zijn inspanningen is Marcel inmiddels een veelgevraagd gast in debatten en forums over de zorg in de gemeente. Afgelopen vrijdag trok hij, samen met Wim Hoogervorst (voorzitter van onze afdeling) naar Schagen, om daar in debat te gaan met ongeruste burgers. Samen met Henk van Gerven, SP-Tweede Kamerlid "Zorg" en Wim Reijnders, SP-Schagen, kruisten zij de degens met Ben Blonk, PvdA-wethouder in Schagen.

Opvallend was steeds maar weer het argument van de PvdA dat het allemaal toch zo prettig zou zijn als iedereen wat meer voor elkaar klaar stond, om zo de zorgkosten te drukken. Wij weten beter: vrijwilligers en mantelzorgers staan al heel veel klaar om hun naasten te helpen en zullen nog meer onder druk worden gezet, met alle gevolgen van dien. Wat een lef van de PvdA om ons op deze manier, om de ordinaire bezuinigingen leuk in te pakken, een mooiere maatschappij voor te schotelen!